Звяжіться з нами

044 209 23 52 067 233 50 58

Звяжіться з нами

044 209 23 52
067 233 50 58

Цікава інформація для бізнесу

ПОДАТКОВИЙ КОМПРОМІС

17 січня 2015 року набув чинності податковий компроміс, як режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків на прибуток та ПДВ за будь-який період до 01 квітня 2014 р. Відкрите визнання своїх гріхів податковому органу обійдеться «винному» лише в 5% від суми податкового зобов'язання, а решта 95% вважатимуться погашеними, без пені та штрафних санкцій.

Скористатися цим дивом нечуваної щедрості можна заповнивши діючу форму для уточнюючого розрахунку, оскільки нова поки що не розроблена. Тобто про неї повідомляється в законі, але якщо законодавець дозволив використовувати чинну - то нова, ймовірно, в найближчому майбутньому і не передбачається.

 Гаразд, скажімо, подали розрахунок за старою формою, що далі? Чекаємо протягом 10 робочих днів позапланову перевірку, яка підтвердить/спростує (донарахує) ваші цифри, після чого не більше ніж через 70 днів з дня подання розрахунку податкова повідомить вас про своє рішення.

З моменту отримання такого повідомлення у вас є лише 10 днів. Якщо запізнитеся – все зникло, податковий компроміс не застосовується. Іншими словами, якщо ви не впевнені, що зможете сплатити все протягом цього часу, краще відразу відмовитися від цієї витівки, оскільки наслідки непередбачувані. А так, скористатися процедурою можна навіть у разі, коли податковий орган уже розпочав перевірку або ухвалив податкове (поки що не узгоджене) рішення.

Тепер про нюанси чудової ініціативи.

Що буде з «неба впала» інформацією від платника податків, який з різних причин відмовився від компромісу? Чи передбачено покарання чиновника, який захоче користуватися нею на користь «держави»? Ні, у цьому законі не передбачено.

Друге. Наш компроміс – декларативна норма, яка має застосовуватися безальтернативно: знайшов у себе недоплату - визначив, заплатив і все, але в житті все може бути інакше. Перевіркою може бути донарахована сума, яку оскаржити не можна буде.

Третє. Чи не замало 10-денний термін для «оплати» компромісу? Війну та економічні труднощі в державі ніхто не скасовував.

Четверте. Необхідно дати можливість застосувати податковий компроміс тим платникам податків, які мають узгоджені (тобто підтверджені на користь податкової адміністрації) зобов'язання, але не сплатили їх. Нехай і зі збільшенням ставки понад 5%, але це потрібно, оскільки дозволить підприємствам не піти з ринку, а відновити бізнес та стати платоспроможним суб'єктом господарювання. Якщо держава оголошує своєрідну амністію, то чому б не бути послідовною до кінця?

П'яте. Скасувавши у зв'язку з податковим компромісом кримінальну відповідальність за ст. 212 КК України, «випадково» упустили ст. 209 (легалізація коштів та іншого майна, отриманих злочинним шляхом), ст. 366 (службове підроблення), ст. 367 (службова недбалість) і т.п. Саме за цими статтями, зазвичай, «смикали» платників податків органи досудового слідства МВС. Решту можна додумати самостійно. Це ще раз про послідовність і спокуси.

Ми багато говоримо про залучення інвестицій, але у великому бізнесі є неписаний закон: вкладати в економіку країни можна лише після того, як це зробить держава. Якщо держава сама не вірить, то чому якісь іноземці мають повірити? Народ знає, лазівки в законах завжди створювали фундамент для корупції і Закон про податковий компроміс при всій своїй зовнішній привабливості по пояс «сидить» у старій системі законотворчості – причини притягнення платника податків до відповідальності не усунуто.

Потуги держави до оновлення очевидні, але повного прозріння поки що не настало. Сподіватимемося, що час вилікує. Чекаємо.

 

АТ «Адвокатська фірма «ADVICE»

Адвокат Кулаков Віталій Вікторович

РОЗВИТОК МАЛОГО БІЗНЕСУ ЯК ПЕРСПЕКТИВА ДЛЯ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ

У будь-якій країні, що розвивається, керівництво держави особливу увагу приділяє розвитку бізнесу. У деяких країнах більшу увагу приділяють середньому і малому бізнесу, у деяких - великому бізнесу. Не винятком стала і наша держава.

ІЗ СЕРПНЯ 2014 РОКУ ДІЮТЬ ЧЕРГОВІ ЗМІНИ В ПОДАТКОВОМУ КОДЕКСІ УКРАЇНИ

Податковий кодекс України є одним із найактуальніших документів, який "схильний" до постійних змін. Так, нагадаємо, що 04.07.2014 р. Верховною Радою України було прийнято Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо пасивних доходів" № 1588-VII, а 31.07.2014 р. - Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України" № 1621-VII. Ці законодавчі акти набрали чинності з 02.08.2014 р. і 03.08.2014 р. відповідно. Що змінилося у фінансовій конституції та чого чекати від ухвалених законів спробуємо розібратися в цій статті.

РЕЖИМ АВТОНОМНИХ ПРЕФЕРЕНЦІЙ ЄВРОСОЮЗУ ЯК ЗАСІБ СТИМУЛЮВАННЯ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

Ні для кого не секрет, що в Брюсселі було досягнуто домовленості про те, що Україна відтерміновує застосування Угоди про асоціацію з Євросоюзом, а ЄС, зі свого боку, погодився продовжити автономні преференції для наших експортерів до кінця 2015 року.

Прокурорський погляд на бізнес і захист його від пресингу силових структур

Але найстрашніше це не те, що наш лексикон поповнюється новими виразами, лякає те, що маски-шоу - це вже правило впливу на інакомислячих. Адже багатьом доводилося чути погрози з боку податкових органів про можливість "приїзду" до них із застосуванням "маски-шоу", багато хто пережив ці "приємні" моменти спілкування з так званими представниками влади.

Останні відео

Звяжіться з нами

044 209 23 52

© «ADVICE» , 2022
01014, м. Київ, ул. Бастіонна, 14А, оф.43
Тел.: (044) 209 23 52, (067) 233 50 58
E-mail: partner@advice.in.ua

Звяжіться з нами

044 209 23 52

© «ADVICE» , 2022
01014, м. Київ, вул. Бастіонна, 14А, оф.43
Тел.: (044) 209 23 52, (067) 233 50 58
E-mail: partner@advice.in.ua