Звяжіться з нами

044 209 23 52 067 233 50 58

Звяжіться з нами

044 209 23 52
067 233 50 58

РОЗВИТОК МАЛОГО БІЗНЕСУ ЯК ПЕРСПЕКТИВА ДЛЯ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ

Категорія: Цікава інформація для бізнесу Оновлено 18.01.2024 11:43 Опубліковано 01.11.2012 00:00

У будь-якій країні, що розвивається, керівництво держави особливу увагу приділяє розвитку бізнесу. У деяких країнах більшу увагу приділяють середньому і малому бізнесу, у деяких - великому бізнесу. Не винятком стала і наша держава.

Однак, керівництво нашої країни все ж таки більше "дихає" у бік великого бізнесу. Саме йому реально приділяють більше уваги (пільг), бо саме цей сегмент платить до бюджету приблизно 85% усіх податків, про що постійно говорять перші особи держави. На жаль, мушу визнати, що до малого та середнього бізнесу ставляться виключно як до дрібних деталей від потужної "машини зі сплати податків". При цьому, відсутність деяких деталей не зможе вплинути на роботу всього механізму. Але шановні керівники країни, не потрібно порівнювати дрібний бізнес з великим щодо кількості сплаченого податку. Давайте розглядати дрібний бізнес як інститут, покликаний забезпечити зайнятість населення. Адже якщо реально забезпечити належні умови для розвитку малого бізнесу, багато наших співвітчизників, які здебільшого мають вищу освіту, зможуть займатися своєю підприємницькою справою, підвищувати українську продуктивність, годувати свої сім'ї, не "просячи" в держави жодних соціальних виплат на їхнє утримання.

За даними Державної служби статистики України, в період економічної кризи 2009-2011 року більша частина тих, хто пішов з бізнесу (майже 1,5 млн. осіб) - це фізичні особи-підприємці. Ця величезна маса людей тепер стала безробітними разом з іншими, які потрапили під скорочення за місцем своєї роботи. Саме їм тепер держава має виплачувати певні суми, як допомогу по безробіттю. Невже державі це економічно вигідно?

Упевнений, що малий бізнес необхідно розглядати не як інститут, який приносить мало прибутку, а як альтернативну зайнятість населення.

Наш законодавчий орган, загалом, переймає практику європейської спільноти щодо підтримки та розвитку малого бізнесу, але мушу визнати, що здебільшого всі закони і положення, ухвалені в цьому напрямку, мають декларативний характер.

Я впевнений, що для реального розвитку малого бізнесу нашій владі необхідна реальна політична воля в ухваленні стратегічно важливих змін і в області дозвільних нормативних актів, і в області системи оподаткування, і в області контролю за діяльністю підприємців.

Поміркуйте самі, поряд із величезними змінами, спрямованими на розвиток малого бізнесу, про які постійно говорять у парламенті та уряді України, у рейтингу "Ведення бізнесу" за 2012 рік, представленому Міжнародною Фінансовою корпорацією та Світовим банком, Україна опустилася зі 149-го на 152-ге місце зі 183 учасників. Попереду нас такі "розвинені" країни, як Ліберія, Буркіна Фасо, Гамбія, Мозамбік, Камбоджа, Ліберія тощо.

Вважаю, що діяти необхідно рішуче й оперативно, не звертаючи уваги ні на рейтинги, ні на особисті амбіції. Основна мета - спрощення ведення бізнесу в Україні. Адже якщо в нашій країні буде більше платників податків і менше "дармоїдів", економіка країни розвиватиметься стрімко.

По-перше, необхідно "ліквідувати" так зване поняття "вирішення питання". Наприклад, підприємець, який звертається за допомогою через так зване "єдине вікно" може розраховувати на отримання відповідних документів, однак упродовж кількох днів і лише в тому разі, якщо всі документи будуть у порядку. А якщо йому необхідно отримати документи протягом дня, що робити? У такому разі він звертається до "певних" осіб, які за "певні" гроші зможуть зробити все швидко і без проблем. Я вже не кажу про корупцію, це не модно, а кажу про наслідки. Підприємець платить велику суму, яка йде в кишеню чиновникам, а не в бюджет. Але ж можна встановити офіційну суму за прискорення отримання дозвільних документацій і підприємець із задоволенням їх оплатить. Але в цьому разі буде поповнено місцевий бюджет, з якого зможуть фінансуватися і школи, і садочки, і лікарні тощо. Звісно, це не дуже сподобається чиновникам, оскільки "потік" проходитиме в обхід них. Ось у цьому, я вважаю, і має бути політична воля, щоб відучити чиновників бути "ланкою", через яку проходять фінансові потоки.

По-друге. Потрібно ухвалити такі нормативні акти, які будуть спрямовані на реальне спрощення отримання дозволів на ведення діяльності. У Європейському співтоваристві існує всього шість видів ліцензій і 30 видів дозволів. Для порівняння в Україні після проведеного "спрощення" залишилося 58 ліцензій і 227 дозволів. Найпарадоксальніше в цьому те, що менша кількість ліцензій і дозволів ніяк не робить європейський товар неякісним або таким, що не відповідає стандартам. Навпаки, ми всі з радістю завжди купуємо саме товари європейського виробництва. Секрет простий: потрібно встановлювати контроль за дотриманням стандартів якості протягом усієї діяльності підприємця, а не в момент видачі ліцензії чи дозволу, коли підприємець ще й не розпочав свою роботу по суті.

По-третє. Необхідно ухвалити низку нормативних актів, які будуть спрямовані на забезпечення реальної фінансової підтримки підприємцям-початківцям шляхом надання їм податкових пільг. Крім того, необхідно вирішити питання про встановлення диференційованої ставки оподаткування залежно від кількості тих, хто проживає в тому чи іншому регіоні. Для підприємців, які мають найманих працівників, вкрай важливо зменшити розмір єдиного соціального внеску щонайменше вдвічі.

І ще один важливий момент. Шановні керівники контролюючих органів! Давайте приберемо пострадянську практику зі встановлення "планів на виявлення правопорушень". Адже якщо підприємець веде правильно свою діяльність, давайте визнаємо це і подякуємо йому! У Вас буде надалі менше роботи, а Україна зможе вийти вперед у рейтингах з "Ведення бізнесу".

Підбиваючи підсумок вищесказаного, хочеться вірити, що влада незабаром після парламентських виборів зможе знайти в собі сили, щоб звернути увагу на стан розвитку малого бізнесу, зробить все можливе і неможливе, щоб забезпечити умови роботи, які дадуть можливість нашим співгромадянам конкурувати не тільки між собою, а й з іноземними колегами. Також залишається сподіватися, що керівництво країни все-таки зрозуміє, що основа суспільства і його сила складається не з 1000 власників великого бізнесу, а з мільйонів представників малого та середнього бізнесу.

АО "Адвокатська фірма "ADVICE"

Ст. партнер, адвокат Кулаков Віталій

 

Останні відео

Звяжіться з нами

044 209 23 52

© «ADVICE» , 2022
01014, м. Київ, ул. Бастіонна, 14А, оф.43
Тел.: (044) 209 23 52, (067) 233 50 58
E-mail: partner@advice.in.ua

Звяжіться з нами

044 209 23 52

© «ADVICE» , 2022
01014, м. Київ, вул. Бастіонна, 14А, оф.43
Тел.: (044) 209 23 52, (067) 233 50 58
E-mail: partner@advice.in.ua