Погодьтеся, законодавство в нашій країні та фіскальне, зокрема, далекі від ідеальних. Кожна наступна влада традиційно декларує наміри зменшити податкове навантаження, але фактично вносить несуттєві, косметичні зміни. Майже завжди, як не сумно, ця «робота» імітує бурхливу діяльність – спочатку вводимо закон, потім – скасовуємо. «Експерти» бурхливо працюють над проектом, потім – над скасуванням чи доопрацюванням. Всі зайняті, всі - при ділі, робота кипить. Психологи знають, що друга позитивна дія запам'ятовується зі знаком «+». Ось приклади: підвищуємо курс USD з 8 до 35, потім опускаємо до 22 і говоримо про героїчні успіхи НБУ з приборкання девальвації, лівою рукою вводимо військовий збір 1,5% на валютні операції, правою – скасовуємо, приймаємо правила трансфертного ціноутворення, потім допрацьовуємо та покращуємо, ну і т.п.
Чи скоро прийде до нас інвестор? У телевізорі кажуть: "Даааа!", А ми говоримо: "Нє-а!". Включаємо уяву: ваш сусід - п'яниця і бешкетник з підбитим оком після другої півлітри десь години о 2 ночі зайшов до Вас просити інвестувати трохи грошенят т.ск. на поліпшення та розвиток його існування. Знаєте, народ цей дуже винахідливий, коли не вистачає пару грн, пообіцяє Вам золоті гори і буде досить переконливим. Ви дасте? Якщо Вам здасться цей приклад грубуватим, поцікавтеся, на якому місці в Європі українська зарплата, легкість ведення бізнесу та скільки бідних у країні. В очах багатьох європейців Україна так і виглядає, як ваш сусід.
Ну а тим часом різні гілки влади намагаються немов випередити одна одну в ініціативах зі спрощення ведення бізнесу в країні. Так, на обговорення громадськості виставлено чергову ініціативу адміністрації Президента України, згідно з якою пропонується:
- створити єдину уніфіковану форму податкової звітності з податку на прибуток підприємства замість 5-ти та скоротити кількість доповнень до декларації з 14-ти до 9-ти;
- об'єднати податок на доходи фізосіб, соціальний внесок, військовий збір у єдиний податок на ЗП з однією річною декларацією щодо сплати єдиного податку та ЄСВ, спростивши процедуру її подання.
Ну, це до питання про адміністрування (бухгалтерові легше вважати, а податковому інспектору перевіряти), а як щодо зменшення податкового навантаження і тиску на бізнес? Так, і що там із «фіскальною сервісною службою»? Який складовий у ній більше - сервісної чи податкової?
Одним із винятків, що залишає шанс на покращення життя бізнесу, є ухвалений Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо зменшення податкового тиску на платників податків», яким встановлено, що до 31.12.2016 р. платників податків звільнено від сплати штрафних санкцій, зазначених у податковому повідомленні-рішенні, у разі сплати податкового зобов'язання протягом 10 днів, наступних за днем отримання податкового повідомлення-рішення. Крім того, з ПК України виключено положення про визначення контролюючим органом зобов'язання платника податків у разі оголошення обвинувального вироку або закриття кримінального провадження за обставинами, що не реабілітують. Хотілося б, щоб усі гілки влади працювали в одному напрямку, на одному диханні…
Адже реалії такі, що в держави стає дедалі менше джерел видобутку фінансових ресурсів, а обіцянкам чиновників дедалі більше вірять. Подітися нікуди: створення стійких та прийнятних умов для бізнесу – чи не єдиний шлях успішного розвитку та повернення боргів. Інших можливостей не лишилося.
Звяжіться з нами
044 209 23 52