Звяжіться з нами

044 209 23 52 067 233 50 58

Звяжіться з нами

044 209 23 52
067 233 50 58

ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ БЛОКУВАННЯ НАКЛАДНИХ

Категорія: Статті Оновлено 23.10.2023 09:29 Опубліковано 01.09.2017 10:32

блокировкаВсі знають, що з 1 липня поточного року працює система автоматичного зупинення реєстрації ризикових накладних, яка має нібито протидіяти податковим махінаціям і вимиванню грошових коштів з бюджету через податкові схеми мінімізації ("ями"). За статистикою щодня блокують реєстрацію близько 0,4% усіх накладних. З одного боку це не багато, але з іншого - під блокування потрапляє велика кількість накладних підприємств реального сектору економіки.

Як відомо, у разі блокування реєстрації накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, підприємство зобов'язане подати в електронному вигляді документи та пояснення до податкового органу, які підтверджують реальність проведення тієї чи іншої операції. Протягом 5 робочих днів після отримання документів рішення ухвалюється комісією ДФС України та надсилається платнику податків.

Однак, останнім часом почастішали випадки, коли ДФС України не надає відповідь у зазначений 5-ти денний строк, що фактично робить платника податків заручником ситуації. Платник податків у такому випадку не знає що робити, не знає скільки чекати, не знає, яка відповідь до нього надійде із запізненням і чи прийде взагалі.

Відповідь на це питання дало Міністерство фінансів України, яке пропонує запровадити чіткий 5-ти денний термін для відповіді щодо блокування накладних. У разі, якщо жодної відповіді в зазначений термін немає, то податкова накладна автоматично реєструється.

На думку міністерства це має стимулювати податковий орган оперативніше розглядати питання, пов'язане з блокуванням.

При цьому, гірша ситуація у тих, хто отримав негативну відповідь від ДФС України. У такому разі, оскільки зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, контрагент-покупець не має права на включення суми ПДВ до податкового кредиту, відповідно і сума ліміту в системі електронного адміністрування ПДВ не збільшується. Саме на цьому наполягають фіскальні органи, надаючи різні консультації.

У разі відмови в реєстрації податкової накладної, найбільш дієвим способом захисту залишається звернення до суду з адміністративним позовом. Якщо всі аргументи на користь платника податків наявні, то успіх практично гарантований. Однак бувають випадки, коли постачальник послуг з тих чи інших причин не звертається до суду, не хоче або в інший спосіб затягує таке звернення до суду. Ось тут виникає реальна проблема для покупця, який фактично може стати заручником ситуації. У цьому випадку, якщо постачальник сумлінний, то щонайменше необхідно просити в нього довіреність на представлення інтересів і фактично самому покупцю подавати до суду та відстоювати інтереси постачальника (але нібито у своїх інтересах).

У будь-якому разі ситуація з блокуванням накладних постійно змінюватиметься, оскільки спірних моментів дедалі більше і більше. Хто виграє від цього - покаже час, але вже точно можна сказати, що поки що вся ситуація не дуже сприятливо впливає на представників реального сектору економіки, що не зовсім тішить...

АО "Адвокатська фірма "ADVICE"

Керуючий партнер, адвокат

Віталій Кулаков

 

Останні відео

Звяжіться з нами

044 209 23 52

© «ADVICE» , 2022
01014, м. Київ, ул. Бастіонна, 14А, оф.43
Тел.: (044) 209 23 52, (067) 233 50 58
E-mail: partner@advice.in.ua

Звяжіться з нами

044 209 23 52

© «ADVICE» , 2022
01014, м. Київ, вул. Бастіонна, 14А, оф.43
Тел.: (044) 209 23 52, (067) 233 50 58
E-mail: partner@advice.in.ua