У парламенті зареєстровано законопроект № 2615 про захист споживачів від зловживань з боку колекторів.
Згідно з проектом колектор - це суб'єкт підприємницької діяльності, який від власного імені або від імені кредитора здійснює діяльність із повернення заборгованості за грошовими зобов'язаннями споживача.
Передбачається, що колектор не може використовувати заборонені законом методи стягнення заборгованості, в тому числі заподіювати шкоду життю чи здоров'ю боржника, його репутації, майну; вимагати від родичів і близьких боржника перейняття на себе тих чи інших зобов'язань; явно чи приховано погрожувати боржникові.
Законопроектом також пропонується заборонити:
- контактувати із споживачем шляхом телефонних дзвінків з 20 години вечора до 9 години ранку, а також у святкові та неробочі дні; частіше ніж один раз на тиждень;
- контактувати із споживачем за місцем роботи, у тому числі направляти повідомлення боржникові на роботу;
- направляти повідомлення електронною поштою або SMS-повідомленнями, а також за допомогою автовідповідача тощо.
Згідно з проектом при здійсненні колекторської діяльності колектор має право :
1) проводити телефонні переговори з боржником;
2) направляти письмові повідомлення (претензії) боржника за адресою його проживання;
3) проводити особисті зустрічі уповноважених представників колектора щодо стягнення боргів з боржником або його адвокатом (іншим представником).
Також у проекті зазначено, що споживач має право на відшкодування моральної або матеріальної шкоди, заподіяної внаслідок незаконних дій колектора.
на основі матеріалів ЛІГА: ЗАКОН
Звяжіться з нами
044 209 23 52