Напрям життя кожної людини визначають її потреби. Відповідно до піраміди потреб Абрагама Маслоу, вони формуються у ієрархічному порядку та задовільняються почергово. Первинну ланку у цьому переліку займають фізіологічні, серед яких виділяється їжа, житло і т.д.
Повертаючись до питання житла, варто зазначити, що не знайдеться мабуть жодної людини, яка б не стикалася з житлово-комунальними послугами, порядком їх здійснення. Це безумовно важливе питання, і тому необхідно розуміти усі нюанси та особливості, які допоможуть нам з одного боку реалізовувати свої обов’язки (власність зобов’язує – ст.13 Конституції України), а з іншого – не порушити наші законні права. Ось наприклад, мало хто знає, що споживач має право не сплачувати комунальні послуги в окремих випадках, а ЖЕКи ці питання особливо не висвітлюють із зрозумілих причин. Тому спробуймо розібратися.
Відповідно до п.6 ч.1. ст.7 Закону України «Про житлово - комунальні послуги» №2189-VIII від 09.11.2017 р. споживач має право на «на неоплату вартості комунальних послуг (крім постачання теплової енергії) у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні (іншому об’єкті нерухомого майна) споживача та інших осіб понад 30 календарних днів, за умови документального підтвердження відповідно до умов договорів про надання комунальних послуг.
Відповідно до цього положення,якщо особа не проживає у житлі, вона не зобов’язана оплачувати будь-які комунальні платежі, окрім теплової енергії, однак повинна це документально підтвердити.
Доказами відсутності споживача або членів його сім’ї можуть слугувати будь-які довідки з іншого місця перебування (роботи, лікування, навчання, довготривалого відрядження тощо), видані установами і організаціями та завірені у встановленому порядку печаткою.
Право споживача на зменшення розміру плати за відповідні послуги в разі тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї реалізується на підставі його письмової заяви та офіційного документа, що підтверджує його/їхню відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання).
Таким чином, особа повинна звернутися до ЖЕКу з відповідною заявою і документом, що підтверджує ці факти. У випадку, коли ЖЕК не погодиться реалізувати це право споживача, спір може бути вирішений у судовому порядку.
Сподіваємося, ця інформація буде корисна для споживачів. Не дозволяйте порушувати власні права та інтереси.
Думка фахівців*
Міністерство фінансів змінило правила оформлення та подання скарг платниками податків на розгляд органами Державної фіскальної служби. Зокрема, тепер платники податків можуть заявляти клопотання про відкритий розгляд скарги, про присутність при розгляді скарги представників засобів масової інформації, здійснювати технічну фіксацію засідання за допомогою фото-, відеозйомки, звукозапису.
Віднині підприємці зможуть ознайомитися з матеріалами перевірки та адміністративного оскарження в електронній та письмовій формі, робити з них копії, виписки за допомогою технічних засобів. При цьому контролюючий орган нижчого рівня зобов'язаний надіслати до контролюючого органу, який розглядає скаргу, в електронній або письмовій формі всі документи, які стосуються розгляду скарги. Це позбавить платників необхідності шукати матеріали справи у різних інстанціях ДФС.
З іншого боку, тепер при розгляді скарги мають право брати участь представники Мінфіну, Державної регуляторної служби та представники Ради бізнес-омбудсмена.
Наказ Міністерства фінансів про Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами № 849 набрав чинності 25 листопада.
на основі матеріалів ЛІГА: ЗАКОН
Аудит Консалтинг Груп «ADVICE»
Звяжіться з нами
044 209 23 52